Alla inlägg under november 2012

Av Angelica - 8 november 2012 09:09

Allt är en enda röra, kaos, tjernobyl, andra världskriget... ja U name it!

Tänker, tänker och tänker men om jag kommit fram till nåt vet bara gudarna!

 

Lever lilla kotten? Finns ekonomin för oss att överleva dagen? Kommer vi att kunna skaffa hus uppöver? Kommer vi alls att komma ifrån denna minimala tvåa? Kommer jag grejja att undgå att gå upp 23 kg som jag gjorde senaste graviditeten? Varför saknar jag fragment av ett tokigt förflutet? Varför plågas jag av dessa handeksem? Är och kommer jag fortsätta eller kunna va en bra mor....????????????

Jösses va många frågor men dessa är bara en liten del av vad som försigår och frågas i mitt huvud!!

Känner mig utan eget "space"... svårt att förklara det... när jag inte jobbar, barnen e på skolan och sambon jobbar så har jag ju hur mycket "space" som helst men det är något som saknas känns det som! Har inga intressen längre... inte familj så pass nära att man kan dyka förbi utan att behöva tänka på bilköer m.m

Nä... jag vill helt enkelt bosätta mig i ett hus i norrland, i naturen och friska luften!

Börjar känna behov av att fixa ett hem... ett riktigt hem för oss,- min familj där alla har ett eget utrymme, där barnen kan springa ut utan att jag ska behöva oroa mig för att de ska bli påkörda eller trakasserade på nåt vis!! Fixa ett litet gulligt rum för framtida knytet!!!

 

Min syster hade viftat bort alla oros moln med logiska förklaringar!! Så jag försöker tänka på vad hon skulle sagt!! Men det e lite svårt just nu!!

 

Ciao!!

 

 

Av Angelica - 6 november 2012 08:42

Kände för att göra mig lite fin härom dagen... slänga på lite smink så man inte ser död ut och fixa burret så det inte ser ut som man stoppat huvvet i ett smörpaket!

Sagt och gjort men jag glömde en sak,- att kanske byta om och inte ha luffar kläder på mig... mjukisbrallan har liksom växt fast i mig så uppfrächningen blev i det hela bara till 50% slutförd!!

Inget ont om utslitna halvsliskiga mjukisbrallor (aj löööv dem) men nån måtta får det väl vara!!

 

För övrigt är jag gravid och jävlig... har fortfarande på mig mjukisbrallor och finnig som en fjortis i puberteten kan va... så min "göra mig snyggare dag" var egentligen bara ett fiasko i det stora hela bara pga de inflyttade finnarna!!

Men försöka duger har jag hört!

 

Smått orolig för jag började skvätta onormala färger igår även denna morgon så jag funderar på att åka in och kolla bara för säkerhets skull... yr är jag oxå men hoppas att det stannar vid detta och att det inte blir värre!!

 

Snart ska jag till min "abc,åäö" utredning som ska vara i ca 2 timmar...*suck*

Jobbat ikväll skulle jag gjort oxå men avsa mig passet pga mina förbannade händer som förstör rätt mycket i mitt liv!!

 

But hey... det kommer oftast nåt gott ur all skit!!

 

Keep on moving folks

/Gela

Presentation


Att vara jag är inte alltid lätt...
En mix av familjeliv, rastlöshet, kaos, galna upptåg och massa skratt beskriver min vardag!! Enjoy!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards