Alla inlägg under oktober 2012

Av Angelica - 27 oktober 2012 21:41

Idag va alla fem underbara på bio och såg "Hotell Transylvanien"... Jag ser den gärna igen och det var värt varenda öre att mysa med familjen!!

 

Annars är jag orolig både för det jag bär i magen och sambon... undrar hur han mår egentligen (karln min) med tanke på att det är 3e dagen med verklighetsflykt!

Han är den han är och lider av det han lider av men när vissa saker börjar gå till överdrift tänker jag inte va lika överseende längre!

Jag brukar inte generas så lätt gällande honom men har de senaste gångerna verkligen skämts och velat sjunka genom golvet lite snyggt...

...och verkligen sticka när jag blivit underläges förklarad 2 ggr i rad... att jag inte vet nåt för att jag kanske inte varit i den sitsen som han gällande olika saker, att min åsikt och tycke inte ska yttras! Till viss del har han ju rätt men jag har en känsla och rätt bra tycke vad gäller rätt och fel i största allmänhet och kan se när saker och ting eller någon behandlas orättvist (hänsyn till ålder då såklart)

 

Nyss vakna han till liv (eller vad det verkade som iaf) och började släcka lampan i barnens rum och bestämma att de skulle sluta "hålla på" även fast de inte gjort en fluga förnär och bara busat lite (inte ens högljutt)...

....JAG ska förklara varför han gjorde så och varför det kom från ingenstans!

 

*ni som vet vem jag är, håll detta gärna för er själva om det går*

 

För övrigt har det varit en helt ok dag...jag längtar tills imorgon då jag ska jobba...men löser det sig här hemma medans jag e borta??

Tvivlar inte så kraftigt på det men det faller sig nog som en naturlig känsla pga att jag är upprörd och ledsen...

Trodde aldrig att jag skulle känna så här... men jag e orolig och bekymrad!

 

Andas in, andas ut!

Mors

 

Av Angelica - 19 oktober 2012 05:59

Nu går det undan...det inte är så lätt att hänga med!

Plussat både hemma och hos BM. Har fått tid för inskrivning i november.

 

Livet kommer förändras, nya planer smidas och dagarna fyllas med oro över hur allt kommer gå!

Sen ska vi ta en snabb lite små hektisk roadtrip upp till norrland för att hämta en liten medlem i familjen,- sambons son!! Han ska va hos oss en vecka eller två.

 

Jag hänger inte riktigt med i huvud och hjärta men flyter med fysiskt och antar att jag får ta allt huvudbry senare...kanske kan ta alla tankar och känslor med psykologen som ska utreda mig för en eventuell diagnos av ett litet hopplock av alfabetets bokstäver!

 

Sitter mest som ett uttropstecken men kan inte få ur mig så mycket... man skulle kunna säga att jag har stopp i rören, plack eller som att någon slängt för många tamponger i toan som resulterar i en annalkande översvämning!!

 

Ska bara komma ihåg att andas!!

 

Hej hopp

Av Angelica - 15 oktober 2012 06:16

Som vanligt blir det en paus i skrivandet efter ett period intensivt delande!!

Känns dock som om det inte hänt mycket omkring mig som är värt att skriva om...

 

Jag är mest less... less på mina händer som förstör mycket av mina vakna timmar, less på att jag inte kan jobba som normalt folk eller inte har den kompetensen som krävs för att jobba över huvud taget, less på att bo trångt och inte riktigt kunna ge ungarna det utrymme som dom behöver även fast jag vet att de är nöjda med det som finns och det dom har och att vi alla gör det bästa av situationen!

Vill flytta upp till norrland igen där det finns bekanta i närheten likaså familj och för att där är det enda stället man har en chans oavsett bakrund till att få en större lya och mer barnvänlig lekyta för barnen!

Sen är man lite skraj oxå... skraj för framtiden och hur den eventuellt kommer utspela sig om det nu är så att jag kanske har en bulle i ugnen! Hur kommer det gå med ekonomin, jobb, familj, ja allt som har med livet att göra!!?? Kommer det lösa sig?

Känslomässigt är jag lite skärrad men samtidigt positivt inställd till ökning i familjen (dock hoppas jag inte för mycket än)

 

Jag vet att jag absolut inte ska tänka för mycket då det kan resultera i kaos gällande mitt eget mående, att jag ska ta saker med ro och inte överanalysera och dissikera sönder saker... för allas skull!!

 

Lite smått om senaste tiden, kanske inte så possitivt men nu när det är ute ur systemet kanske roligare saker ligger för dörren! =D

 

Peace out

 

Presentation


Att vara jag är inte alltid lätt...
En mix av familjeliv, rastlöshet, kaos, galna upptåg och massa skratt beskriver min vardag!! Enjoy!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards