Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

botten

Av Angelica - 9 maj 2015 11:39

fet textJag sjönk till botten och beslutade mig för att rädda barnen i första hand!!! Det hade varit riktigt fult, egoistiskt och hemskt elakt att dra ner dom med mig!? Eller!?
Tänk er mina flickor, en som vill göra så att allt ont försvinner ur mammas hjärta på alla sätt hon kan komma på och den andra, den minsta på snart 2 år kommer och kramar, tröstar och torkar mina kinder när tårarna rinner!!!!?
Men ni där ute som tycker jag är så usel... Fortsätt med det om det berikar erat liv på något vis!!
Klart att jag som mamma ska klara av allt mellan himmel och jord med ansvaret som följde av att skaffa barn!
Jag vet att jag är en fruktansvärd människa hur jag än gör, vad jag än säger, oavsett hur goda avsikterna är och mängden kärlek jag visar och lägger ner för att alla ska ha det bra!
Men som jag fått berättat för mig är att jag inte har en gnutta känslor i min kropp och inte en aning om vad familj innebär från någon som försvann och lämnade sin yngsta...till den lilla tjejen skulle jag förklara saker som skulle krossa vilket modershjärta som helst och det är inte första gången jag stått kvar, stått stark när något tokigt händer!
Ni ser min rygg och antar att jag inte bryr mig det minsta, ställer Frågor för att försöka förstå gör ni inte heller.
Empati hade varit en egenskap mycket trevligare än det svineri som ni hellre väljer att prioritera!
Jag har gjort tokiga saker men jag har stått för dom... Det jag gjort bra viftas bort och ignoreras!

Jag ska bli en hel människa en vacker dag!
Det är ensamt och på egen hand kanske det blir tuffare men jag ska försöka fixa det!

 
 
Ingen bild

Mig

9 maj 2015 22:02

ibland bör man tänka sig för innan man kommenterar, och se till så man har rent mjöl i sin egen påse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 10 september 2017 14:50

Ja...livet är så gott som normalt vad normalt nu kan tolkas som.   Lite ringrostig då jag inte skrivit på ett tag men i korta drag: -saknar närheten, kärleken och vänskapen -träffar mina flickor med jämna mellanrum men satsar och jobbar på ofta...

Av Angelica - 2 april 2017 16:51

Varje dag, varje timme leker ni i mitt minne. Varje dag, varje timme blöder mitt hjärta av saknad efter er. Varje dag är ni med mig... Varje timme & varje minut älskar jag er! Varje dag, för evigt! /mamma ...

Av Angelica - 23 mars 2017 04:59


Har under ca 4 dygn kännt mig accepterad för den jag är, omtyckt och 2 människor fann varsin vän! Har även med denna varma själs hjälp funnit en gnutta acceptans för mig själv och fått ett värde till mitt liv! Tack Sen tog sagan snipp snapp slut! ...

Av Angelica - 8 mars 2017 19:47

fet textÄr så trött nu för tiden. En trötthet som bara verkar sjunka djupare innåt själen. Saknar trygghet, kärlek mellan två vuxna och en egen familj... Mina barn fattas mig och jag håller hårt i de små soliga glimtar jag ser, hör eller känner då o...

Av Angelica - 13 februari 2017 20:27


fet text Vi önskar alla något nytt, annorlunda, outforskat & spännande. Söker någon eller något, en förändring som kanske skulle göra livet lite lättare & bättre om så bara för en bråkdel av en sekund. Känslan av en vilja till att leva, vilja orka,...

Presentation


Att vara jag är inte alltid lätt...
En mix av familjeliv, rastlöshet, kaos, galna upptåg och massa skratt beskriver min vardag!! Enjoy!!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards